...
Uplance | آپلنس
شتاب دهنده صادرات اینترنت محور
Uplance | آپلنس
شتاب دهنده صادرات اینترنت محور

۱۰ عادت‌ فریلنسرهای موفق

۱۰ عادت‌ فریلنسرهای موفق

عادت های فریلنسرهای موفق

برای اینکه توی فریلنسری موفق بشید و به درآمد های بالایی برسید باید یکسری روتین و عادت برای خودتون بسازید، ما سعی کردیم توی این مقاله که برگرفته از  کتاب the six-figure freelancer هست درباره عادت های فریلنسرهای میلیون دلاری صحبت کنیم.

این رو در نظر داشته باشید که حتی با ارائه خدمات مختلف، برنامه‌ریزی‌های دقیق و حجم کاری زیاد، فریلنسرهای موفق تمایل دارن که متفاوت از اون دسته از صاحبان مشاغلی که هر ماه فقط برای تامین هزینه‌های خودشون تلاش می‌کنن، فکر و عمل کنن.

آگاهی از این عادتها کمکتون میکنه تا بتونید چشماتون رو به روش جدیدی برای انجام پروژه ها باز کنید. بیایید به 10 عادت فریلنسرهای موفق یه نگاهی بندازیم که می‌تونید از امروز شروع به بهره بردن ازشون کنید.

یک تمرین ذهنی منظم داشته باشید

فریلنسرهای حرفه ای سعی نمی کنن که فقط استراتژی پشت سر استراتژی پیاده سازی کنند و امیدوار باشن که کار کنه. اونها درگیر عادتهای ذهنی که آنها رو مثبت نگه می داره هستن، مثل خواندن کتاب، گوش دادن به پادکست های روحیه بخش، یادداشت روزانه، عبادات و شرکت در رویدادهای مذهبی، ماساژ، ورزش و مواردی از این قبیل.

فریلنسرهای موفق میدونن که درست کردن ذهنیتشون تقریباً به اندازه کار و بعضی روزها  از کار هم حتی مهمتر میشه.

این دسته از فریلنسر ها متعهد میشن که روزانه یا هفتگی، زمان خودشون رو صرف خواندن، آرامش بخشیدن، روزنامه نگاری یا انجام تمرین ذهنی مورد انتخابی خودشون کنن. محدودیت هایی که ذهن ما برای ما ایجاد میکنه یکی از مهمترین دلایل عدم پیشرفت ما هست پس این افراد به شناسایی باورهای یا عادات محدود کننده خودشون ادامه میدن و برنامه ای برای اصلاح اونها ایجاد می کنن.

به نتیجه هیچ چیز وابسته نشوید

فریلنسرهای موفق میدونن که همه پروپوزال و پیشنهادهای همکاری که به کارفرما ارسال میکنن الزاما مورد تایید قرار نمیگیره پس اعتماد به نفس خودشون رو به این خاطر از دست نمیدند. درعوض، این افراد ارتباط با مشتری احتمالی رو به یه فرصت منحصر بفرد نگاه میکنن و با اعتماد به نفس وارد مذاکره میشن، چرا که همین انرژی و اعتماد به نفسی که دارن میتونه روند مذاکره رو تغییر بده. مطمئنا در جریان هستید که وقتی اعتماد به نفس پایینی دارید، لحن صحبت کردنتون هم تغییر میکنه.

فریلنسرهای موفق اگر اشتباهی توی روند ارسال پروپوزال و یا مذاکره مرتکب بشن حتما اون مورد رو یادداشت می‌کنند تا در آینده از اون موارد اجتناب کنن. این یعنی از شکست پلی برای پیروزی های بعدی میسازند نه اینکه روزشون رو با گلایه از اینکه یک پیشنهاد ناموفق داشتن خراب کنن.

اجتناب از قیمت گذاری غیر واقعی

 

قیمت گذاری از مهمترین بخش هایی هست که همیشه فریلنسر ها رو درگیر خودش میکنه و اگه قیمت غیر واقعی و خیلی بالایی در نظر داشته باشید مطمئنا خیلی از کارفرماها رو از همکاری با خودتون منصرف میکنید.

فریلنسرهای باهوش و موفق دست به دامن شانس و اقبال نمیشن اونم فقط برای اینکه مشتری اونها رو به خاطر قیمت خدماتی که ارائه میدن قبول کنن. در عوض، آنها ارزش خودشون رو میدونن و با ارتباطاتی که دارن کارفرماهای مناسب‌تری رو پیدا میکنن.

اینو در نظر داشته باشید که قیمت خدمات شما برای بعضی از کارفرماها همیشه گرون خواهد بود. فریلنسرهای موفق سعی نمی کنن مشتری را متقاعد کنند که میتونن «همه کارها را انجام بدن»، چرا که معمولا تمرکز روی کارها کمتر میشه و همیشه استرس و اضطراب حجم بالای کارها رو خواهید داشت .

تمرکز روی کار

فریلنسرهای باهوش موقع انجام دادن کارها و وظایفی که دارن با دوستاشون، خانواده یا هر کس دیگری، حتی بصورت آنلاین، درگیر ارتباط غیر ضروری نمیشن.

اگه به نظرتون توی محیطی که هستید بهره‌وری بالایی ندارید حتما مکان کار کردنتون رو تغییر بدید تا تمرکز بیشتری داشته باشید و اینطوری با ارائه خدمات باکیفیت تر به یه فریلنسر سطح بالا تبدیل بشید.

بهترین خود باشید

فریلنسرهای باهوش سعی نمی کنن 50 سرویس مختلف رو ارائه بدن تا همه مشتری های احتمالی رو جذب کنن. شما هیچ موقع نمیتونید همه رو راضی نگه دارید و همه افراد نمیتونن مشتری شما باشن.

البته به این منظور نیست که شما وارد حوزه های دیگه که جزو علاقه مندی هاتونه نشید،‌ بلکه به این معنیه که یکسری از خدمات اصلی که توش خیلی حرفه ای هستید رو به عنوان خدمات اصلی در نظر بگیرید و از اون طریق به بازاریابی بپردازید.

احتمالا با قانون ۲۰/۸۰ آشنا باشید، طبق این قانون ۸۰ درصد درآمد اصلی شما رو ۲۰ درصد از خدماتتون ایجاد میکنن، پس دنبال اون ۲۰ درصد طلایی باشید.

از طرفی اگه خدمات زیادی رو به کارفرما ارائه بدید ممکنه که شک کنه که آیا واقعاً می‌تونید کیفیت بالایی رو توی تمام سرویس ها تضمین کنید؟!!

بازار رو بررسی کنید و ببیند که کدوم خدمات بیشترین نیازمندی و تقاضا رو دارن و اونی که به نظرتون هم درآمد بالایی داره و هم توش متخصص تر هستید رو به کارفرماها ارائه بدید.

همیشه بازاریابی کنید

موفق ترین فریلنسرهایی که میشناسید، حتی زمانی که کاملا درگیر حجم بالایی از پروژه ها هم هستن به هیچ عنوان بازاریابی رو متوقف نمی کنن. در عوض از اون به نفع خودشون استفاده می کنند.

این دسته از فریلنسرها با ساخت لیستی از درخواست های کارفرماها، پروژه ها رو براساس اولویت، فوریت و نیازمندی های کارفرما مرتبط میکنن تا با ساخت صف، پروژه ها رو بهتر مدیریت کنن تا اگه امکانش بود خودشون انجام بدن و یا با ارجاع به یه فریلنسر دیگه بتونن از انجام پروژه منتفع بشن.

فریلنسرهای باهوش به این فکر می‌کنن که کدوم راه‌های بازاریابی نتیجه میده و خودشون رو محدود به یه پلتفرم خاصی نمیکنن.

 

ارزش خودتون رو حفظ کنید

فریلنسرهای موفق سعی می کنند موقع مصاحبه، روند سوالات رو به سمتی بکشن که نشون دهنده تخصص و مهارت هاشون باشه و به هیچ عنوان حتی در صورت درخواست کارفرما استراتژی رایگان نمیدن چون وقت و تخصصشون با ارزشه و باید محترمانه این موضوع رو بگید.
به عنوان مثال گاها پیش میاده که کارفرما خودش مشکلاتش رو نمیدونه و میخواد با کمترین هزینه از یه شخص دیگه مشاوره بگیره و خودش کارها رو انجام بده، به همین جهت کارفرما درخواست میده که سایتشون رو بررسی کنید و یه پروزال کامل از کارهایی که باید انجام بشه براشون ارسال کنید.

اگه خودتون متوجه این موضوع شدید که احتمالا قراره از تخصصتون سواستفاده بشه حتما از اون محیط جدا بشید و “نه گفتن” به این نوع کارفرما ها کم هزینه ترین مورد هست.

کمک خواستن و برون سپاری

این فریلنسرها از فرصت هایی مثل همکاری و برون سپاری را به عنوان راه هایی برای افزایش موفقیت فعلی خودشون استفاده میکنن. اونها تشخیص میدن که آیا توی این پروژه نیاز به برون سپاری دارن یا نه و اگه موقعیت همکاری با شخص دیگه مهیا بود حتما ازش استقبال میکنن تا مدیریت پروژه رو راحتتر انجام بدن.

برون سپاری الزاما چیز بدی نیست و شما میتونید از متخصصای دیگه بهره ببرید تا علاوه بر کاهش دغدغه ها نسبت به انجام پروژه، بتونید روی پروژه های دیگه هم تمرکز کنید.

 

مسئولیت آنچه را که می توانید کنترل کنید بپذیرید

فریلنسرهای موفق مسئولیت همه‌ی کارها رو میپذیرن، از بازاریابی، صحبت با مشتریان و ارائه پروپزال تا مدیریت پروژه و مدیریت مالی .

آنها برای موفق شدن بهانه نمیارن و مشکلاتی که وجود داره رو به گردن اشخاص دیگه نمیندازن در عوض، فریلنسرهای موفق همیشه به دنبال این هستند که ببینند کجا میتونن پیشرفت کنن و بعدش سعی میکن با ساخت یه تیم قوی بتونن کارهای بیشتری انجام بدن.

 

روی آینده تمرکز کنید

فریلنسرهای موفق از تجربیات خودشون برای ساخت یه کسب و کار موفقی حول پیرامون زندگیشون استفاده میکنن و فقط به افزایش درآمد فکر نمیکنن.

توی مسیر پیشرفت حتی اگه درگیر پیچیدگی ها، خستگی ها و نارضایتی های مختلفی بشن به فکر ادامه دادن هستن و دائما به این فکر می‌کنن که چطوری کارها رو متفاوت انجام بدن تا پروژه در کمترین زمان و با کمترین پیچیدگی انجام بشه .

هرچه بیشتر به این فکر کنید که در مرحله بعدی کسب و کار فریلنسری خودتون به کجا میرید، اعتماد به نفس شما افزایش پیدا میکنه و رسیدن به اون نقطه آسان تر میشه. از ساخت ذهنیت مثبت گرفته تا الگوبرداری از عادت های سایر فریلنسرها میتونه به شما توی این مسیر کمک کنه.

ما توی این مقاله سعی کردیم که مهمترین عادت های فریلنسرهای موفق رو با شما به اشتراک بذاریم تا با ساخت این عادتها بتونید توی حوزه فعالیت خودتون به صورت فریلنسری به فرد مطرحی تبدیل بشید.

البته این نکته رو هم در نظر داشته باشید که هر فریلنسری عادت و روش خاص خودش رو داره و الزاما به این معنی نیست که شما نتونید موفق بشید.

به نظر شما چه عادت های دیگه میتونه توی موفق شدن تاثیر بذاره؟ توی کامنت با ما به اشتراک بذارید.

 

نویسنده:

یک نظر بنویسید