...
Uplance | آپلنس
شتاب دهنده صادرات اینترنت محور
Uplance | آپلنس
شتاب دهنده صادرات اینترنت محور

کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی

کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی

اگر برنامه نویس هستید و میخواهید از مهارت هاتون کسب درآمد دلاری داشته باشید، به شما پیشنهاد میکنم این مقاله رو از دست ندید. 🙂 برنامه نویسی یک شغل خوب و در عین حال پردرآمد است، شما میتوانید کار های زیادی به عنوان یک برنامه نویس انجام بدین و از اون به صورت دلاری کسب درآمد کنین برای همین ما قصد داریم توی این مطلب در مورد راه هایی برای کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی صحبت کنیم.

کسب درآمد دلاری از آموزش برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی یک روش خوب برای کسب درآمد از برنامه نویسی است و پتانسیل کسب درآمد زیادی هم داره. تدریس به افراد جزو ساده ترین راه های  کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی محسوب میشود. حتی اگر شما یک مبتدی هستید و می خواهید قبل از برنامه نویسی کسب درآمد کنید، این روش رو به شما پیشنهاد میکنم. حتما میپرسید از چه راهی میتونیم آموزش بدیم ؟

درآمد دلاری از برنامه نویسی

الف) تدریس خصوصی :  این یک راه واقعا عالی برای شروع به عنوان یک مدرس برنامه نویسی هست. اگر شما فردی هستید که ارتباط گیری خوبی دارید و می تونید با افراد مبتدی به خوبی برخورد کنید، این روش به شما پیشنهاد میشه. اگر شما یک برنامه نویس سطح متوسط هستین، آموزش دادن به افرادی که مبتدی هستن یا افرادی که به تازگی متوجه شده اند متغیرها چه کارکردی داره، برای شما تدریس سختی نخواهد بود. این رویکرد به نوعی ساده‌تر از کسب درآمد دلاری از YouTube است و میتونه درآمد اولیه بیشتری از اون هم برای شما داشته باشه. شما باید نرخ های تدریس خودتون رو مشخص کنید، که بر اساس زبانی که آموزش میدید و سطح مهارتتون و قیمت های مرسوم بازار این نرخ تایین میشه. با انجام دادن این کار، شما می‌توانید آینده بزرگی را به عنوان یک مدرس پیش روی خود داشته باشید و آرام آرام به فکر برند سازی خودتون باشید. چه بستری برای این نوع آموزش وجود داره ؟ از سایت فایور گرفته تا خیلی از سایت های فریلنسری، همه میتونن این بستر باشند ولی حتی توی شبکه های اجتماعی هم اگه تولید محتوای خوبی داشته باشید و آموزش های کاربردی کوتاهی بذارید، کم کم از این دست مشتری ها برای خودتون پیدا خواهید کرد و کسب درآمد دلاری خودتون رو آغاز میکنید.

ب) یوتیوب : کمتر کسی هست که از درآمد زایی یوتیوب چیزی نشنیده باشه،‌ با این حال باید بدونید که کسب درآمد از یوتیوب کار آسانی نیست. شما ابتدا باید یک تعداد معقولی از مشترکین و بینندگان کافی داشته باشید یا به اصطلاح مانیتایز شده باشید و بعد می توانید از قابلیت تبلیغات استفاده کنید و یا با بازاریابی وابسته را شروع کنید و اسپانسر بگیرید. راه‌های زیادی برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد، اما مهمترین چالش شما در ابتدای کار این است که به اندازه کافی مشترک و بیننده در کانال خود داشته باشید تا بتوانید درآمد کسب کنید. کسب درآمد دلاری از یوتیوب  یک رویکرد بلندمدت است و اگر برنامه ثابت داشته باشید و تولید محتوای خوبی انجام بدین میتونه آینده خوبی داشته باشه و یک نوع درآمد ناپایدار به حساب میاد. پس گام اول اینه که آموزش های برنامه نویسی درست کنید، توی یوتیوب به اشتراک بذارید، سعی کنید از بازخوردهایی که میگیرید ویدئوهای بعدیتون رو اصلاح کنید و برسید به 2000 نفر عضو تا پنل تبلیغات و کسب درآمد برای شما باز بشه.

ج) فروش دوره آموزشی : اگر فکر می کنید که برای ایجاد یک دوره به اندازه کافی خوب هستید، به شما توصیه می کنم که دوره آموزشی خودتون را در مورد موضوعی که در آن نقطه قوت دارید بسازید. مثلا اگه به ML و AI علاقه دارید و کد نویسی در این زمینه هارو کار کردید،‌به خاطر اینکه آموزش در این زمینه ها کم هست این احتمالاً یکی از بهترین فرصت ها برای شما است تا از مهارت برنامه نویسی خودتون کسب درآمد کنید اگر ادامه دهید و یک دوره 20 یا 30 ساعته بسازید، و آن را در Udemy منتشر کنید. در حقیقت شما وقتی یه دوره آماده داشته باشید میتونید از طریق یه سری بستر مثل udemy دوره خودتون رو بفروشید و قسمتی از پول فروش هر دوره به شما میرسه.  اگر بتوانید افراد کافی برای پیوستن به دوره خود را جذب کنید، شانس زیادی وجود دارد که بتوانید با این کار بزرگ شوید. به یاد داشته باشید، حضور در شبکه های اجتماعی برای شما باید مهم باشد تا بتوانید در مورد دوره در آنجا تبلیغ کنید و دانشجو پیدا کنید. اگر نمی خواهید دوره ای را در Udemy ایجاد کنید، می توانید دوره آموزشی خود را در وب سایت خود ایجاد کنید.  به طور معمول، اگر فکر می کنید که دوره به اندازه کافی خوب است،  می توانید آن را بین 20 تا 100 دلار قیمت گذاری کنید.

برنامه نویسی و کسب درآمد دلاری

وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی یکی دیگر از روش های کسب درآمد از برنامه نویسی  دلاری است. اگر نویسنده خوبی هستید یا تجربه قبلی در نوشتن دارید، شاید این روش برای شما جذاب ترباشد. حتی اگر اینطور نیستید، می‌توانید با تمرین و سازگاری یاد بگیرید که چطور یک متن خوب برای وب سایت ها در زمینه برنامه نویسی بسازید و در حقیقت از تولید محتوای تخصصی در زمینه برنامه نویسی سایت های دیگر درآمد کسب کنید.

حالا چگونه از وبلاگ نویسی کسب درآمد کنیم ؟

الف) بازاریابی وابسته : یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد دلاری از وبلاگ نویسی، بازاریابی وابسته است. اگر توصیه ای برای دنبال کنندگان خود دارید، مثلاً یک کتاب یا یک دوره آموزشی را میخواهید معرفی کنید میتوانید یک لینک وابسته به آن دریافت کنید و کاربران را به آن محصول یا وب سایت راهنمایی کنید. اگر کتاب مدنظرتون هست ، پس لینک های وابسته به آمازون را میتوانید امتحان کنید، و اگر دوره آموزشی مدنظرتون هست، می توانید مستقیماً به سازنده دوره ایمیل بزنید و یک لینک وابسته بخواهید. اگر دوره ای را از یک وب سایت محبوب مانند Udemy یا coursera مدنظرتون هست، می توانید از برنامه وابسته آنها استفاده کنید و لینک را از آنجا دریافت کنید. همه این پیوندها می توانند در وبلاگ شما به عنوان لینک استفاده شوند. در حقیقت کاربرانی که از طریق لینک شما به اون سایت ها میرن و خرید انجام میدن،‌مشتری شما میشند و قسمتی از پول اون خرید به شما تعلق میگیره.

درآمد ارزی فریلنسری

ب) وبلاگ نویسی پولی :  اگر شما یک وبلاگ نویس ماهری هستید، این نوع کسب درآمد دلاری بیشتر برای شما مناسب است. اگر سایت و یا شرکتی را پیدا کردید که به مقالات وبلاگ نیاز داشته باشد، می توانید به آنها مراجعه کنید و بگویید که می توانید این کار را برای آنها انجام دهید. آهسته شروع کنید و سپس ادامه دهید. به طور معمول، وبلاگ نویسان پولی برای هر مقاله حدود 25 تا 150 دلار دریافت می کنند. اگر بتوانید سریع تایپ کنید، تکمیل یک وبلاگ در هر  روز یا حتی زودتر برایتان سخت نخواهد بود.

ج) وبلاگ نویسی در سایت Medium : این پلتفرم مبتنی بر وبسایت یک پلتفرم خوبی برای وبلاگ ‌نویسی است. حتی اگر نمی‌توانید تبلیغات خود را در رسانه اجرا کنید، نحوه درآمد از این وب سایت به این گونه است که اگرفردی وبلاگ‌ های شما را بخواند، به ازای آن کمیسیون دریافت می‌کنید. بدون اینکه آن فرد کار خاصی انجام دهد، فقط به این دلیل که آنها وبلاگ شما را مشاهده می کنند، پول دریافت می کنید. اگر می توانید به طور مستمر افراد زیادی را برای مشاهده وبلاگ های خود جذب کنید، می توانید از این پلتفرم به طور متوسط 58 دلار به ازای هر هزار بازدید سود کسب کنید.

وبلاگ نویسی حوزه وسیعی است و فقط به فناوری محدود نمی شود. بنابراین، نویسندگی برای کسانی که نمی خواهند به فناوری محدود شوند، و حوزه علاقه ای متفاوتی دارند هم میتواند یک راهکار باشد، یک بازی دوست باشید یا یک آشپز فرق چندانی در این کار وجود ندارد. اگر دوست ندارید در مورد فناوری بنویسید، می توانید به نوشتن درمورد هر چیزی که به آن علاقه دارید بپردازید.

فریلنسینگ

این یک راه واقعاً پرطرفدار برای کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی است. ازهرنقطه ای بین ساخت یک صفحه لندینگ پیج تا ساختن یک وب سایت کامل یا ساخت اپلیکیشن یا ساخت یک بازی و …. میتواند در دایره فعالیت های فریلنسینگ قرار گیرد. پتانسیل درآمد هم زیاد است و مهمتر از آن این که میتوان در ایران بود و درآمد دلاری داشت. البته در ایران برای ورود به این بخش به علت وجود تحریم کمی مشکل وجود دارد که با کمی جست و جو در اینترنت میتوانید این مشکلات رو رفع کنید. برای شروع، توصیه می‌کنم ابتدا به اصول اولیه کار خودتون تسلط داشته باشید و یک نمونه کارخوب داشته باشید، و در کنار آن با حضور در شبکه ‌های اجتماعی و همچنین، داشتن ارتباطات واقعاً خوب و مهارت‌های نرم شانس موفقیت خودتون رو افزایش بدید. برای شروع می توانید از یکی از سایت های فریلنسری شروع کنید. ( 5 وب سایت برتر فریلنسری ) یا حتی آموزش کسب درآمد دلاری هم میتونه خیلی مفید باشه.

درآمد ارزی برنامه نویسی

شما هم اگه از کسب درآمد ارزی از طریق فریلنسری تجربه ای دارید توی کامنت ها با ما به اشتراک بذارید 🙂

نویسنده:

برچسب:
یک نظر بنویسید