...
Uplance | آپلنس
شتاب دهنده صادرات اینترنت محور
Uplance | آپلنس
شتاب دهنده صادرات اینترنت محور

کسب درآمد دلاری از افیلیت مارکتینگ

کسب درآمد دلاری از افیلیت مارکتینگ

امروز درباره یه روش جذاب برای کسب درآمد بدون نیاز به سرمایه بالا صحبت میکنیم که توی چند سال اخیر خیلی از افراد با استفاده از اون به درآمد های خوبی دست پیدا کردن.

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یک روش تبلیغاتی در اینترنت است که بر اساس عملکرد و میزان فروش کار می‌کنه. در واقع توی این مدل، کسب و کارها یا فروشندگان با وب‌سایت‌ها و بازاریاب های مجازی همکاری می‌کنن تا محصولات یا خدماتشون رو بازایابی کنن و به فروش برسونن.

کسب و کارهایی از روش افیلیت مارکتینگ برای فروش محصولاتشون استفاده میکنن تنها در صورتی که فروش یا عملکردی مشخص در اثر تبلیغات افیلیت رخ بده پرداخت می‌کنند.

در این نوع تبلیغات،هر شخصی که علاقه مند به مشارکت‌ در فروش هست یک لینک اختصاصی از فروشنده اصلی دریافت میکند و با استفاده از اون لینک اقدام به بازاریابی و فروش محصولات میکند.

همکار مورد نظر این لینک‌ها رو توی کانال‌های مختلف از جمله وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها به اشتراک میذاره. اگر کاربری با کلیک روی این لینک‌ها به وب‌سایت فروشنده اصلی  هدایت بشه و بعد خریدی صورت بگیره، افیلیت به عنوان نماینده تبلیغاتی، پورسانت یا کمیسیونی از فروش رو دریافت می‌کنه.

بذارید با هم یه مثال رو بررسی کنیم.

فرض کنید که شما یک افیلیت مارکتر هستید و با یک فروشگاه آنلاین مثل دیجیکالا میخواید همکاری داشته باشید و از این طریق درآمد داشته باشید. این فروشگاه به شما لینک منحصر به فردی اختصاص میده که مشتریان از طریق اون می‌تونن به وب‌سایت فروشگاه دسترسی پیدا کنن. شما این لینک رو توی وبلاگ خودتون، اینستاگرام،‌ تلگرام،‌ ایتا،‌ بله و یا از طریق ایمیل‌های خودتون با بقیه افراد به اشتراک میذارید.

حالا یک کاربر از وب‌سایت شما وارد صفحه فروشگاه آنلاین میشه و یک تلویزیون جدید خریداری می‌کنه. به عنوان افیلیت، شما مبلغی از فروش (به عنوان مثال ۵٪ از قیمت خرید) رو به عنوان پورسانت دریافت می‌کنید که این مبلغ به عنوان پاداش به شما بابت همکاری در فروش دریافت میکنید.

هرچقدر فروش بیشتری از طریق لینک شما رخ بده، شما هم سود بیشتری به دست میارید. صد البته شرکت ها هم از این روش منتفع میشن و با کمترین هزینه تبلیغاتی میتونن فروش بالاتری رو تجربه کنن.

affiliate marketing صرفا محدود به ایران نیست و شما میتونید از سایت های خارجی هم کسب درآمد دلاری از همکاری در فروش داشته باشید.

اما برای اینکه شما کسب درآمد ارزی از افیلیت مارکتینگ داشته باشید باید اکانت پی پال، vps  و اطلاعات هویتی و سکونتی خارج از ایران داشته باشید چرا که اکثر این سایت ها به افرادی که توی ایران هستن خدمات ارائه نمیده و باید از روش های دور زدن این تحریم ها استفاده کنید که توی مقالات سایت بیشتر صحبت کردیم.

سایت های خارجی برای افیلیت مارکتینگ:

افیلیت مارکتینگ آمازون: آمازون بزرگترین شرکت خرده فروشی در دنیاست که کلی محصول داره و توی اکثر کشور های شعباتی برای تامین محصولات داره،‌ شما هم میتونید با فروش هر محصول، براساس قیمتی که داره پورسانت دریافت کنید.

 افیلیت مارکتینگ علی بابا: علی بابا رقیب چینی آمازون هست که توسط جک ما تاسیس شده و این شرکت هم بر اساس قیمت هر محصولی که به فروش میرسه، پاداشی رو برای همکاری در فروش برای شما در نظر میگیره.

افیلیت مارکتینگ eBay: ای بی (eBay) یکی از بزرگترین بازارهای آنلاین جهانه که به فروشنده ها و خریداران اجازه میده کالاها و خدماتشون رو عرضه کنن. این وب‌سایت به شما اجازه میده که محصولات جدید یا دست‌دوم توی دسته‌بندی‌های مختلف مثل الکترونیک، مد و پوشاک، وسایل خانگی، اسباب‌بازی و خیلی موارد دیگه رو جستجو و خریداری کنید.

افیلیت مارکتینگ المنتور : المنتور معروف ترین پلاگین برای طراحی و شخصی سازی صفحات وردپرسی هست که این امکان رو فراهم کرده تا بدون نیاز به دانش تخصصی طراحی سایت و با چند تا کلیک هر جای سایت رو که مایل هستید تغییر بدید.

المنتور به ازای فروش هر پلاگین در سیستم افیلیت مارکتینگ خودش ۵۰ درصد پورسانت به فروشنده ارائه میده.

البته این لیست صرفا به این موارد محدود نمیشه و شما میتونید کلی شرکت بین المللی پیدا کنید که affiliate marketing رو انجام میدن.

چطوری در افیلیت مارکتینگ موفق بشویم؟

کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ

اگه میخواید از همکاری در فروش به درآمد های بالایی دست پیدا کنید میتونید از روش ها و استراتژی مختلف و حتی ترکیبی استفاده کنیم.

نکته‌ی خیلی مهم و ضروری اینه که حتما توی این مسیر باید از تولید محتوای با کیفیت و برنامه ریزی شده استفاده کنیم و طوری اقدام کنیم که مخاطب با ما تعامل بیشتری داشته باشه.

  1. انتخاب بازار هدف:

اول از همه مهمه که بدونیم میخوایم وارد چه بازاری باشیم، چرا که هر بازاری برای خودش یکسری شرایط و مولفه داره که ممکنه شما توانایی و یا علاقه مندی برای ورود به اون حوزه رو نداشته باشید.

به عنوان مسائل اندازه بازار، تعداد و جایگاه رقبا،‌ میزان حجم معاملات، پرسونای کاربران و … که باید کامل مورد بررسی قرار بگیره و درنهایت مشخص بشه که اصن علایق و تخصص خودتون با تقاضای بازار همسو هست یا نه؟!!

با تمرکز روی موقعیت‌های خاص، یا بازار گوشه‌ای می‌توانم نیازها و ترجیحات مخاطبان رو بهتر درک کنیم و محتوا و تبلیغات خود را بر اساس اون افراد تنظیم کنیم.

(توی مقاله دیگه درباره بازار گوشه ای یا nich market بیشتر صحبت میکنیم.)

  1. ایجاد یک حضور آنلاین قوی:

شما برای ایجاد یک حضور آنلاین قوی سعی کنید که یک وب سایت یا وبلاگ خوب طراحی کنید و با تولید محتوای منحصربفرد سعی کنید که سوالات احتمالی مخاطب هاتون رو پوشش بدید و از  این پلتفرم به عنوان مرکز اصلی بازاریابی خودتون استفاده کنید.

  1. تولید محتوا:

همیشه تولید محتوای با کیفیت و با ارزش رو توی اولویت اول قرار بدید، این محتوا میتونه توی انواع مختلفی مثل مقاله، نقد و بررسی ،‌راهنمای استفاده، ویدیو،‌ کتاب الکترونیکی و … باشه.

توجه داشته باشید که این محتوا باید متناسب با روحیات و نیاز های قشر بزرگی از مشتری های احتمالی یا همون پرسونای شما باشه تا این تلاشتون بیشترین اثر بخشی رو داشته باشه.

این رو هم حواستون باشه که هر پلتفرمی برای خودش یه نوع محتوا رو قبول میکنه و به فراخور اون موضوع و سبک پلتفرم هم میتونید تولید محتوا داشته باشید، مطمئنا نوع لحن پیام توی اینستاگرام با یوتیوب و توییتر با هم متفاوته و توی این مسیر باید مشخص کنید چه استراتژی محتوایی میتونید بیشترین بازخورد رو داشته باشه.

 

  1. سئو و تحقیق کلمات کلیدی:

سعی کنید که مسائلی مثل سئو  SEO رو هم یاد بگیرید تا توی مسیر افیلیت مارکتینگ با افزایش جایگاه توی گوگل بتونید مخاطب های بیشتری رو جذب کنید.

حتما توی فرایند سئو باید تحقیقات کاملی برای کلمات کلیدی انجام بدید تا کلمات کلیدی پربازدید و کم رقابت رو شناسایی کنید و از این طریق به کاربرهای بیشتر دست پیدا کنید.

 

  1. ایمیل مارکتینگ:

شاید خیلی ها فکر کنن که توی این برهه زمانی دیگه ایمیل مارکتینگ منسوخ شده درحالی که هنوزم خیلی از شرکت ها از ایمیل مارکتینگ برای ترغیب کاربرها برای خرید و یا اطلاع رسانی های مختلف استفاده میکنن.

شما هم میتونید با جمع کردن یه لیست از ایمیل کاربرانی که احتمال خرید از شما رو دارن و ارسال ایمیل های مختلف و با محتوای با ارزش مثل کتاب های الکترونیکی رایگان، محتوای منحصر به فرد یا کدهای تخفیف اون افراد رو به خرید سوق بدید.

اینم بدونید که همه چیز صرفا فروش نیست و باید همیشه سعی کنید که روابط خودتون رو با مخاطباتون تقویت کنید و محتوایی که به درد بخور هستن رو براشون ارائه بدید.

  1. استراتژی های تبلیغاتی:

شما از استراتژی های تبلیغاتی مختلفی می‌تونید استفاده کنید، از جمله بازاریابی سوشال مدیا، رپرتاژ مارکتینگ و پست مهمان توی وبلاگ های مربوطه، کامنت مارکتینگ و حضور توی انجمن های آنلاین.

به جای اینکه فقط محصولات رو به طور تهاجمی تبلیغ کنید بهتره یه ارتباطات واقعی ایجاد کنید و یه ارزش درستی رو ارائه بدید، مثلا از پیام های تبلیغاتی شخصی سازی شده استفاده کنید، فرقی نمیکنه کانال بازاریابی شما چیه،‌مهم اینه که کاربر حس خوبی نسبت به پیامی که ارسال میکنید داشته باشه.

سعی کنید که بودجه بندی تبلیغاتی خودتون رو درست مدیریت کنید و با بررسی کانالهای تبلیغاتی (ایمیل،‌ پیامک، سوشال مدیا، سئو،‌گوگل ادز و …) اثر گذاری هر کدوم رو کامل ارزیابی کنید،‌در نتیجه اون کانالی که بیشترین ارزش رو برای شما داشته رو بودجه بیتشری بهش اختصاص بدید.

 

تا اینجای کار ما سعی کردیم درباره‌ی افیلیت مارکتینگ و نحوه کسب درآمد دلاری از این روش باهاتون صحبت کنیم، به نظر شما چه موارد دیگه ای برای موفقیت توی affiliate marketing مهمه و لازمه که رعایت بشه؟

نویسنده:

یک نظر بنویسید