...
Uplance | آپلنس
شتاب دهنده صادرات اینترنت محور
Uplance | آپلنس
شتاب دهنده صادرات اینترنت محور

چگونه یک فریلنسر موفق باشیم

چگونه یک فریلنسر موفق باشیم

برای اینکه فریلنسر موفق باشیم باید مهارت های مختلفی رو یاد بگیریم و یا تقویت کنیم. به همین جهت توی این مقاله و براساس تجربه چند ساله خودمون و فریلنسرهای مختلف این موضوع رو کاملتر مورد بررسی قرار میدیم. ما امیدواریم تا شما توی این مسیر با تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق،‌ جایگاه درآمدی خودتون رو چندین پله افزایش بدید.

همونطور که در جریان هستید توی سبک کاری فریلنسری میتونیم هر موقع،‌ هر جا و روی هر پروژه ای که علاقه مند هستیم کار کنیم، ولی باید حواسمون باشه که همین ویژگی جذاب ممکنه کلی پیچیدگی هم داشته باشه و بعد از اینکه بصورت فریلنسری کارمون رو شروع کردیم متوجه بشیم که اصلا روحیه مون با فریلنسری سازگار نیست.

جدا از اون هنوز بحث فریلنسری توی بعضی از خانواده ها عادی نشده و موارد زیادی دیده شده که افراد درآمد خیلی بالاتری نسبت به سبک کاری کارمندی داشتن ولی با توجه به اینکه توی محل زندگی خودشون دارن کار میکنن،‌ این سو تفاهم به وجود اومده که کار فریلنسری جایگاه پایین تری داره.
البته در صورتی که حوزه فعالیتی شما جزو اون دسته از پردرآمدترین مشاغل فریلنسری هست میتونید با استناد به آمار بین المللی این موضوع رو به خانواده کامل توضیح بدید تا نگران درآمد شما نباشند،‌ البته فریلنسری به نسبت کارمندی امنیت شغلی پایین تری داره ولی الزاما به این معنی نیست چون امنیت پایین تری داره پس کلا بیخیالش بشیم.
افراد زیادی هستن که سبک کاری فریلنسری رو انتخاب کردن و توی این مسیر با تلاش های خودشون و دقت در مهارت های نرمی که یه فریلنسر رو رشد میده تونستند به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنند.
سوالی که خیلی از مواقع پرسیده میشه اینه که برای فریلنسر شدن به چه مواردی باید توجه کرد و چطوری میتونیم فریلنسر موفق بشیم؟

 

توجه به مکان کار

مکان فریلنسری

از مهمترین مسائل در اصول فریلنسینگ موفق که باید مورد توجه قرار بدیم،‌ ایجاد یک فضای مناسب برای انجام پروژه ها و فریلنسینگ هست،‌ به طوری که انگیزه شما رو برای ادامه کار در طول روز حفظ کنه و از هرگونه مزاحمت احتمالی شما رو دور کنه.
خیلی از مواقع برای کار کردن نیاز به تمرکز داریم و اگه توی محل زندگی خودمون داریم کار می کنیم، ممکنه که شرایطی ایجاد بشه که تمرکزمون رو از دست بدید.
برای حل این مشکل سعی کنید با خانواده درباره شرایط کاری‌تون شفاف صحبت کنید و یا اینکه از کتابخانه یا فضای کار اشتراکی که محیطی مناسب برای فریلنسرها و آزادکارها ارائه میدن استفاده کنید.

 

آموزش اصول مذاکره و ارتباط با مشتری

آموزش اصول مذاکره

از مهمترین مواردی که میتونه به شما توی گرفتن پروژه خارجی کمک کنه همین موضوع ارتباط مناسب با کارفرما و مشتری احتمالی هست. با استفاده از اصول و فنون مذاکره شانس گرفتن پروژه بسیار افزایش پیدا میکنه و از طرفی ارتباط خوب با کارفرما شما رو از مشکلات کاری احتمالی حفظ میکنه.
شما اگه میخواید پروژه فریلنسری خارجی از آپ ورک یا فریلنسر رو بگیرید حتما سعی کنید که به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید و مشکلی توی قواعد نگارشی و گرامری نداشته باشید. این به این معنی نیست که شما با سطح متوسطی از زبان نتونید توی فضای بین المللی کار کنید،‌ ولی اگه قراره ارتباط موثری با کارفرما بگیرید و شانس گرفتن پروژه رو بیشتر کنید حتما یکی از نیازمندی هاش زبان انگلیسی خوب هست.
ارتباطات کلید موفقیت در فریلنسری هست، هرچقدر بیشتر با کارفرما در ارتباط باشید و گزارش بدید، حس مثبتی توی کارفرما القا میشه و نشان دهنده پیگیری و تلاش شما برای به ثمر رسیدن کارها هست و میتونه دروازه‌ای برای همکاری های بیشتر باشه . پس همیشه توی زمان هایی که امکان پذیر هست ارائه گزارش کار رو داشته باشید،‌این مورد نشان دهنده شخصیت حرفه‌ای شماست.

مدیریت زمان

اگه شما قراره فریلنسر بین المللی باشید و پروژه های خارجی انجام بدید، باید حتما با مدیریت زمان و مدیریت پروژه بیشتر از قبل آشنا بشید. اکثر کارفرماها روی بحث تحویل پروژه توی زمان تعیین شده حساسیت بالایی دارن و اگه خدایی نکرده توی زمان مورد نظر پروژه رو تحویل ندید میتونه توی برندینگ شخصی شما و حتی رویویی که به شما میدند تاثیر بذاره،‌ پس حتما زمان بندی دقیقی داشته باشید.

بحث زمان بندی موضوع خیلی مفصلی هست و توی این مقاله صرفا به چند مثال تیتر وار بسنده می کنیم. مثلا زمان شروع کار و پایان کار رو برای خودتون مشخص کنید و متعهد باشید که توی زمان تعیین شده،‌ فقط روی پروژه کار کنید و برای هرگونه وقفه احتمالی برنامه جداگانه‌ای ایجاد کنید.
موضوع بعدی زمانبندی تحویل پروژه هست که از مهمترین مسائلی هست که شما به عنوان فریلنسر باید به اون دقت کنید،‌ چرا که اگه توی تخمین زمان تحویل پروژه بی دقتی کنید، ممکنه که یک کارفرمای راضی رو به ناراضی تبدیل کنه و در نهایت درآمدتون رو تحت شعاع قرار بده!

مولفه های مختلفی رو برای زمان بندی تحویل پروژه باید در نظر بگیرید که میتونیم به اندازه پروژه، تخصص و مهارت های مورد نیاز پروژه،‌ دانش و زمان آزاد خودمون اشاره کنیم. معمولا یک زمان معقول هم برای شرایط خاص که با باگ یا مشکلات پیش بینی نشده مواجه میشیم باید بهش اضافه کنیم تا توی زمانبندی مون به مشکل بر نخوریم.
مثلا اگه خودمون میدونیم که این پروژه براساس توانایی هامون حداکثر ۵ روز طول میکشه،‌ میایم و ۲ روز رو به عنوان دیباگ و شرایط غیر مترقبه در نظر میگیریم،‌ اینطوری برای خودمون بهتره و هرچه زودتر پروژه رو تحویل بدیم فرد قابل اعتمادتری شناخته میشیم.
از متداول ترین مشکلاتی که اکثر فریلنسر ها باهاش مواجه هستند عدم تمرکز روی پروژه و انجام فعالیت های غیر کاری موقع زمان کار هست، مخصوصا اینکه فضای کاری فریلنسرها که اکثرا در خانه یا محل های شلوغ هست معمولا به این موضوع کمک میکنه.
همین موضوع به ظاهر ساده باعث میشه که کیفیت کار ها رو پایین تر ببره و زمان زیادی رو برای انجام کار های غیر مرتبط از دست بدید،‌ پس حتما توی زمان تعیین شده فقط کار کنید و باقی مسائل رو بذارید برای زمان مناسبی که تداخل با کار نداشته باشه.

انضباط مالی و پس انداز

اصول مدیریت مالی

شما به عنوان یک فریلنسر ممکنه که توی یک برهه زمانی کلی پروژه های مختلف انجام بدید و وقت برای سر خاروندن نداشته باشید. این یعنی شما از نظر مالی توی بهار شغلی خودتون هستید و احتمالا درآمد بالایی هم دارید ولی این رو در نظر داشته باشید که ممکنه زمانی پیش بیاد که شما پروژه‌ای نداشته باشید و یا میزان درآمدتون به اون حد نصابی که مدنظر بود نرسه.
امیدواریم که همیشه درآمد خوبی از فریلنسری داشته باشید ولی حتما برای روز مبادا پس انداز کنید و یک برنامه مالی منظبطی داشته باشید چرا که عدم قطعیت یکی از شرایط فرلینسری هست. در بسیاری از موارد متوسط درآمد یه فریلنسر از یک کارمند بیشتر میشه ولی این درآمد سیر ثابتی نداره و سینوسی هست. یادتون باشه اون موقع که بالای این سینوس هستید به فکر نقاط پایینش هم باشید 🙂

 

انتقاد پذیری

در جریان کارهای فریلنسری احتمالا با انتقاد کارفرما نسبت به پروژه و تغییراتی که مدنظرش بود مواجه بشید و این یک چیز کاملا طبیعی هست. پس باید این مورد رو گوشه‌ی ذهنتون به خاطر بسپارید که الزاما قرار نیست هرچیزی که ما داریم تحویل میدیم ۱۰۰ درصد چیزی باشه که کارفرما میخواد.
ممکنه که توی فازهای مختلف پروژه این انتقادات تندتر بشه! اینجا بحث بر درست یا غلط بودن انتقاد های کارفرما نیست، بیشتر میخوایم این موضوع رو مطرح کنیم که روحیه ی انتقاد پذیری جزو مهارت های سختی هست که باید کسب کنید و متناسب با اون برخورد مناسبی رو انجام بدید. این جور مسائل مطمئنا توی فریلنسینگ اتفاق میافته و نباید سریع از کوره در بریم،‌ چرا که میتونه تاثیر مستقیمی توی پروژه های آتی بذاره،‌ مثلا اگه از سایت های واسطی مثل freelancer.com و یا fiverr برای گرفتن پروژه دلاری استفاده میکنید،‌ به هر دلیلی پروژه کنسل بشه،‌ امکانش هست که اکانت‌تون تا یه مدت محدود بشه یا به خاطر نظرات بد قبلی نتونید پروژه ی مناسب دیگه‌ای بگیرید.

مهارت حل مسئله

مهارت حل مسئله

اینکه شما توی سبک کاری فریلنسری رئیس خودتون هستید یه ویژگی جذابیه، ولی همین موضوع شما رو باید به این موضوع سوق بده که توانایی حل مسئله رو برای خودتون تقویت کنید. حل مسئله قسمتی جدا نشدنی از یه کار شخصی فریلنسری هست. شما برای انجام پروژه‌ها، گاها تنها هستید و پیدا کردن مشکل و ارائه راهکار مناسب جزئی از وظایف شما خواهد بود.
پس با افزایش توانایی حل مسئله خودتون رو برای مشکلات احتمالی آماده کنید. با روحیه مثبت توی شرایط سخت به خودتون انگیزه بدید و استرس و اضطراب ناشی از شرایط سخت رو با قدرت پشت سر بذارید. یکی از مهمترین راهکارها در حل مسائل تقسیم اون به مسائل خرد تر و اولویت بندی کردن اونها برای حل هست.
حتما مطالعات خودتون رو افزایش بدید تا دانش کافی برای پیدا کردن راهکار های مختلف و حل مسائل داشته باشید.مسائل رو تا حد امکان به بخش های کوچک تر تقسیم کنید و با بررسی ابعاد مختلف،‌ راهکارهای مختلفی رو پیدا کنید و به ساده ترین روش ممکن حلش کنید.
بعضی از مواقع کارفرما راهکارهایی رو بهتون پیشنهاد میده که ممکنه از نظر هزینه (چه زمانی و چه مالی) به صرفه نباشه،‌ اینجا شما با پیشنهادهای دیگه میتونید کمک کنید پروژه با بهترین نتیجه و کمترین هزینه انجام بشه.
راستی توی این مسیر حتما به نکات زیر توجه کنید.

  • اعتماد به نفس داشته باشید و خودتون رو دست کم نگیرید.
  • تصمیمات خودتون رو بسنجید و قاطع باشید.
  • خلاقیت توی انجام کار داشته باشید.

مدیریت استرس

مدیریت استرس

شما به عنوان فریلنسر احتمالا دچار استرس هایی ناشی از حجم،‌ پیچیدگی ها و deadline پروژه‌ای که دارید خواهید شد. این استرس ها اگه کنترل نشند در کارها یا کیفیت اونها اخلال ایجاد میکنند. پس مدیریت استرس از درجه اولویت بالایی در مسیر شغلی فریلنسری برخوردار هست.
حتما به خودتون فرصت بدید،‌برنامه ریزی کنید، منفی بافی نکنید،‌ راهکار های مختلف رو تست کنید و به جهت اشتباهاتی که داشتید خودتون رو تنبیه و سرزنش نکنید. البته این به این معنی نیست که اشتباهات قبلی خودتون رو دوباره تکرار کنید. سعی کنید یک ساختار مدیریت دانش و تجربه داشته باشید و تا جای ممکن از اشتباهاتتون درس های بزرگی بگیرید. مستند کردن این مسائل میتونه راهکار خوبی برای یادآوری اونها در آینده و جلوگیری از تکرار مجددشون باشه.
مثلا چند موردی که موجب میشه استرس بگیرید رو ببینیم:

زمان بندی نادرست: شایع ترین دلیل برای استرس کاری موقع فریلنسینگ نبود برنامه ریزی برای کارهاست. که یهو چشماتون رو باز میکنید میبینید کلی از زمان رو از دست دادید و به زمان تحویل پروژه نزدیک شدید و هنوز کار ها مونده. اینجاست که استرسی که نباید میاد سراغتون!

اولویت بندی اشتباه: زمانی که درحال انجام کارها هستیم باید پروژه رو فاز بندی کنیم و یا مشخص کنیم که کدوم قسمت اولویت بالاتری داره و با انجام دادنش،‌ بخشی از استرس رو کاهش بدید و راحتتر به قسمت هایی دیگه برسید.

تعهد برای انجام کارهایی که مسئولش نیستید: این رو بدونید که گاها کارفرما شما رو به کارهایی که توی حوزه شما نیست سوق میده، توی این موقعیت حتما بررسی کنید که آیا با متعهد شدن به انجام اون موارد خللی توی کارهای دیگه تون ایجاد میشه یا نه؟ اگه حجم کار بی دلیل زیاد میشه حتما با کارفرما موضوع رو مطرح کرده و اعلام کنید که این موارد توی کیفیت خروجی و زمان بندی کار تاثیر میذاره.

آموزش،‌مطالعه و بروز شدن

آموزش فریلنسری

توی هر حوزه‌ای که دارید کار می‌کنید باید به روز باشید و اگه به نظرتون نیازه که دانش خودتون رو افزایش بدید حتما یک زمان برای آموزش درنظر بگیرید. اینطوری شما می‌تونید نسبت به بقیه یه پله بالاتر باشید و توی حوزه خودتون متخصص و صاحب سبک شناخته بشید.
مثلا فرض کنیم که شما برنامه نویسی و طراحی وب سایت رو انجام میدید و متوجه شدید که یک فریم ورک جدید برای طراحی سایت وارد بازار کار شده و میتونه شغل شما رو هم تحت تاثیر قرار بده. اینجاست که مطالعه،‌ آموزش و تمرین اون مهارت میتونه کمکتون کنه گستره پروژه هایی که میتونید انجام بدید رو بیشتر کنید، با آینده شغلی خودتون آشنا باشید و در نهایت درآمد خودتون هم افزایش بدید.

قرارداد نویسی

خیلی از مشکلاتی که ممکنه برای فریلنسرها و یا کارفرماها پیش بیاد، نبود قرارداد و عدم شفافیت توی جزئیات وظایف اجرایی پروژه هست. به طوری که توی ابتدای کار توافقی صورت گرفته ولی حین انجام پروژه و یا در انتها،‌ توسط کارفرما تغییراتی توی پروژه صورت میگیره که ممکنه تاثیر مستقیم توی زمان تحویل،‌حجم کارها و هزینه نهایی پروژه صورت بگیره.
به همین دلیل داشتن یک قرارداد سفت و سخت برای طرفین میتونه به جهت دهی مناسب پروژه کمک کنه و اگه قرار بر ایجاد تغییرات باشه این موارد تغییر، به عنوان فاز های جدید پروژه ثبت میشه و احتمالا هزینه‌ و زمان جداگانه‌ای براش در نظر گرفته میشه.

برآورد قیمت

برآورد قیمت

یکی از مهمترین ویژگی های یه فریلنسر موفق امکان برآورد درست قیمت پروژه هست. این قیمت گذاری باید با شرح کامل وظایفی که به عهده دارید و زمانی که پروژه از شما میگیره نسبت داشته باشه.
یه راهکار خوب برای قیمت گذاری پروژه تعیین میزان کارکرد ساعتی برای خودتون هست. مثلا اگه شما در ماه حقوقی معادل 30 میلیون تومان رو در نظر میگیرید و در ماه 180 ساعت کاری دارید، به ازای هر ساعت کار باید حداقل 166 هزار تومان دریافت کنید. حالا باید یه برآوردی از مدت زمانی که این پروژه از شما میگیره به اضافه یه درصدی برای موارد اصلاحی و زمانی که صحبت با کارفرما از شما میگیره حساب کنید. قیمت پایین پروژه وسط کار شما رو نا امید میکنه و قیمت بالا میتونه باعث از دست دادن پروژه در مذاکرات بشه. توی سبک کاری فریلنسری کارفرما به نسبت قیمت و تسک هایی که در ابتدا تعیین شده پول پرداخت میکنه و نمیشه وسط کار زیر پروژه زد یا تقاضای پول بیشتری به خاطر برآورد غلط ابتدایی داشت.
سعی کنید اون قیمتی رو تعیین کنید که واقعا بر اساس مهارت ها و لیاقت شماست،‌ نه صرفا به دلیل اینکه شما به اون میزان پول نیاز دارید،‌ این رو هم حواستون باشه که کلی رقیب دارید که هر لحظه ممکنه با پیشنهاد قیمتی پایین تر پروژه رو دریافت کنن. پس تعادل توی قیمت گذاری اصل مهمیه و رفته رفته با گرفتن پروژه های مختلف و افزایش تجربیاتتون میتونید این بخش رو بهتر تخمین بزنید.

رزومه نویسی حرفه ای

سعی کنید که رزومه کاری خودتون رو همیشه به‌روز نگه دارید و از آخرین دستاوردها و پروژه های جذابی که داشتید توی رزومه تون اسم ببرید. نحوه نوشتن رزومه از درجه اهمیت بالایی برخوردار هست بالاخص اگه قرار با کارفرماهایی از کشورهای مختلف کار کنید و پروژه بگیرید‌. نکته ای که هست اینه که ممکنه شما تجارب بالایی داشته باشید و توی حوزه های مختلفی کار کرده باشید،‌ به همین جهت لازمه رزومه تون رو توی حوزه های های مختلف دسته بندی کنید و به فراخور پروژه و کارفرما متناسب سازی کنید تا ارتباط معنایی بین فعالیت هایی که داشتید و تخصص مورد نظر با کارفرما داشته باشه. گاها نوشتن تمامی موارد توی رزومه ممکنه باعث بشه کارفرما فکر کنه که رزومه و کاری که میخوایید بگیرید نا مرتبط هست و امکان جذب پروژه رو کمتر کنه.
در صورتی که تجربه کاری بالایی ندارید میتونید تمامی دوره های مرتبطی که گذروندید رو داخل رزومه اضافه کنید،‌ رعایت همین نکته شما رو اینطوری نشون میده که دنبال آموزش و کسب تجربه بودید و نسبت به افرادی که هیچ دوره‌ای رو نگذرونده شایسته تر هستید.این موضوع میتونه شانس بالاتری برای دریافت پروژه به نسبت افراد دیگه براتون کسب کنه.
ابتدای کار سعی کنید که حتما پروژه های کوچیک و یا حتی شخصی انجام بدید و داخل رزومه خودتون اضافه کنید تا خلا تجربه کاری تا حدودی تکمیل بشه.

 

مهارت کار تیمی

مهارت کار تیمی

در برخی از پروژه های فریلنسری شما باید با بخشی از تیمِ کارفرما همکاری داشته باشید و به صورت تیمی کارها رو انجام بدید و به نتیجه برسونید. همین موضوع اهمیت بالای تیم ورکینگ رو بازگو میکنه و لازمه که شما بتونید توی بخش تیمی خوب عمل کنید و مشارکت فعالانه داشته باشید.
گاها این اشتباه فرض میشه که چون فریلنسر هستیم پس اصلا نیازی به کار تیمی نیست،‌ در حالی که فریلنسر های موفق با همکاری مناسب با اعضای مجموعه،‌ این حس رو القا میکنند که شما بخش از تیم کارفرما هستید و شما را به عنوان نیروی خارجی نبینن.

 

نظر خواهی از کارفرما

 

اگه با فریلنسر،‌ آپ ورک،‌ فایور یا هر پلتفرم واسط فریلنسری دیگه ای کار میکنید،‌ حتما سعی کنید که از کارفرما بعد از اتمام پروژه بخواهید که توی پروفایل شما نظردهی کنن. چرا که بقیه کارفرماها و مشتریان احتمالی با دیدن پروفایل شما تصمیم میگیرن که درنهایت با شما همکاری داشته باشن یا نه!
حتی در شروع کار توی این سایت ها ساخت اکانت با تعداد رویو یا همون نظرات کارفرماهای بیشتر و بهتر خیلی پر اولویت تر از میزان درآمدی که کسب میکنید هست. یه اکانت متوسط حداقل باید 20 تا 30 رویوی (reviews) 5 ستاره داشته باشه پس تا اون موقع تمام حواستون به کسب این رویوها (reviews) باشه و درآمد اولویت دومتون باشه.

فرصت زندگی داشته باشید

قرارداد نویسی در فریلنسری

افرادی که به عنوان فریلنسر موفق شناخته میشن معمولا زمان های استراحت مشخصی دارن و حتی در مواقعی که حجم کاری بالایی دارن هیچ موقع این توازن رو از بین نمی برند. اونها سعی میکنن با ایجاد یک استراحت هرچند کوچک، زندگی خودشون رو متعادل کنن، چرا که غرق شدن بیش از اندازه توی کار و کاهش زمان استراحت باعث کاهش بهره وری میشه. در درازمدت این خستگی ها شما رو نسبت به ادامه کار به سبک فریلنسری دلسرد می کنه و این همون چیزیه که از امروز باید به فکرش باشید.
معمولا فریلنسر های موفق پروژه های خودشون رو به فازهای کوچک تر تقسیم میکنن و با رسیدن به نتیجه مورد انتظار و تکمیل شدن هر فاز به خودشون جایزه میدن،‌ این جایزه میتونه هرچی باشه،‌از استراحت و بازی کوتاه گرفته تا کافی شاپ رفتن،‌ که بسته به علاقه افراد میتونه این جایزه تغییر پیدا کنه.

حتما برای خودتون یک برنامه ریزی شخص منظم داشته باشید تا متوجه بشید که در طول روز چه کارهایی رو باید انجام بدید و کدوم یکی از کارها اولویت بالاتری داره. اینطوری علاوه بر اینکه بهتون کمک میکنه که پروژه ها رو توی زمانبندی مشخص شده انجام بدید، کمک میکنه که به زندگی شخصی خودتون هم راحتتر برسید و خدایی نکرده توی کار غرق نشید،‌چرا که کار کردن و پول بیشتری داشتن همه چیز زندگی نیست و باید یک تعادلی بین کار، خانواده، استراحت و تفریح داشته باشید.

ساخت پروفایل حرفه ای

ساخت اکانت فریلنسری شاید جزو ابتدایی ترین کارهایی باشه که باید برای فریلنسری انجام بدیم. البته به خاطر تحریم ها احتمالا ساخت اکانت آپ ورک و ساخت اکانت فریلنسر و یا سایت های دیگه ی بین المللی کار پیچیده ای باشه ولی گام مهم بعدی،‌ تکمیل پروفایل هست. اینکه بتونیم مهارت های خودمون رو در قالب یک متن شیوا به همراه نمونه کارهایی از خودمون در معرض دید کارفرما قرار بدیم و شانس گرفتن پروژه رو افزایش بدیم.
حتما به مهارت و تجربیاتی که داشتید توی پروفایلتون اشاره کنید،‌حتی اگه به نظرتون چیز ساده ای باشه،‌ ولی این رو بدونید که ممکنه همین موضوع کوچک یک لنگر ذهنی برای کارفرما باشه تا شما رو به عنوان فرد متخصص بشناسه.

گروپلنسینگ

گروپ لنسینگ چیست؟

اون زمانی که واژه گروپلنسینگ توسط بچه های آپلنس ابداع شد فکر نمیکردیم اینقدر بگیره و توی فضای فریلنسری ازش استفاده بشه. واقعیت اینه که در دنیای فریلنسری، مخصوصا در دنیای پلتفرم های بین المللی فریلنسری اگه قراره به موفقیت برسیم، یا مسیر موفقیت رو سریعتر از رقبا طی کنیم، باید به صورت گروهی فریلنسری کنیم.
درسته که به ظاهر این کار با ذات فریلنسری در تناقض به نظر میرسه ولی برای غلبه به مشکلاتی که توی این سبک کاری هست و همچنین ایجاد مزیت رقابتی راهی جز این نداریم. احتمالا در آینده مقاله کاملی در این خصوص بنویسیم و مزایای گروهی کار کردن به سبک فریلنسری یا همون گروپ لنسینگ رو بیشتر توضیح بدیم.
.
توی این مقاله سعی کردیم که ویژگی های فریلنسر های موفق و مهارت های نرم برای فریلنسر شدن رو مورد بررسی قرار بدیم،‌ امیدواریم که این مطالب برای شما کاربردی بوده باشه.

نویسنده:

یک نظر بنویسید