کسب درآمد دلاری از سئو
فضای دیجیتال و اینترنت توی دهههای اخیر به یکی از مهمترین مکانها برای کسب درآمد دلاری تبدیل شده و اگه توی این قضا حضور فعالی داشته باشید میتونید به جمعیت بزرگی از افراد دست پیدا کنید و به عنوان یکی از فرصتهای بزرگ برای کارشناسان سئو نقش آفرینی میکنه.
بهعنوان کلیدیترین افراد به جهت بهینهسازی محتوا و جایگاهسازی توی گوگل و بقیه موتورهای جستجو، سئو کارها قادرند تا وبسایتها و محصولات آنلاین رو به صورت بینالمللی معرفی و تبلیغ کنن.
با توجه به اینکه توی این برهه زمانی خیلی از شرکت ها در سراسر جهان سایت خودشون رو دارن و طبیعتا اولین هدفشون بالا بردن جایگاه صفحاتشون توی نتایج گوگل هست، سئوکار ها میتونن به این بازار بزرگ جهانی دست پیدا کنن و با ورود به بازارهای بین المللی به درآمد بالایی دست پیدا کنن.
توی این مقاله به بررسی فرصتهای این حوزه میپردازیم و نشان میدیم که چطوری میشه با سئو به درآمد دلاری دست پیدا کرد.
سئو چیه؟
سئو SEO یا همون بهینهسازی موتورهای جستجو، مجموعهای از تکنیکها و روشهایی هست که به کمکشون میتونیم جایگاه صفحات وب سایت مورد نظر رو بالاتر برد، توی این مسیر باید هدف اصلی سئو که ارائه مطالب غنی، مفید و مرتبط با نیاز های کاربر هست رو حواستون باشه.
نکات مهم برای گرفتن پروژه سئو
برای اینکه شما بتونید پروژه دلاری سئو بگیرید علاوه بر اینکه باید یه رزومه قوی برای خودتون بسازید لازم هست که تسلط کافی روی زبان انگلیسی داشته باشید، چرا که تنها زبان مشترک اکثر کارفرماهای بین المللی زبان انگلیسیه .
توانایی مذاکره و مهارت های ارتباطی درجه اهمیت بالایی به جهت قانع کردن کارفرما و گرفتن پروژه داره، پس بهتره تکنیک های مرتبط با مذاکره رو خیلی جدیتر بگیرید و حتما تمرین کنید.
وقتی میخواید با کارفرمایی کار کنید، شما به عنوان فریلنسر سئو باید دقیق نیازمندی ها و مشکلاتی که کارفرما داره رو متوجه بشید، چرا که یکی از بزرگترین مشکلاتی که موقع فریلنسری دیده میشه اینه که خیلی از وقتا چیزی که سئو کار تحویل میده با چیزی که کارفرما میخواد متفاوته و همین موضوع باعث میشه از نظر حرفهای به مشکل بر بخورید.
بهترین سایت های فریلنسری سئو
بهترین سایت های فریلنسری سئو رو خدمتتون معرفی میکنیم:
از اونجایی که این سایت های فریلنسری کاربران ایرانی رو توی لیست تحریم های خودشون قرار دادن ممکنه شما با مشکلات متعدد از جمله ساخت اکانت فریلنسری و ساخت حساب پی پال مواجه بشید.
ما توی آپلنس با توجه به اینکه بیش از ۵ سال داریم توی حوزه بین المللی کار میکنیم کلی مقاله درباره دور زدن تحریم ها تولید کردیم و میتونید روش هایی که پیشنهاد دادیم رو بصورت رایگان مطالعه کنید .
ورود به حوزه سئو بین المللی کار راحتی نیست و برای اینکه توی حوزه سئو seo به یک سئو کار حرفهای تبدیل بشید خیلی مهمه که با مفاهیم اساسی سئو و الگوریتم های گوگل و مراحل ابتدایی سئو رو آشنا بشید و با انجام تست های مختلف تجربه کاری و مهارت های خودتون رو افزایش بدید،
چطور سئو کار شویم؟
برای افرادی که تازه میخوان سئو رو شروع کنن پیشنهاد میکنیم موارد زیر رو دنبال کنن تا به زودی به سطح بالایی از درآمد دست پیدا کنن.
با مفاهیم پایه سئو آشنا بشید:
حتما شروع به یادگیری مفاهیم پایه سئو مثل تحقیق کلمه کلیدی، لینک سازی، بهینهسازی محتوا، رپرتاژ مارکتینگ و بهبود سرعت وبسایت کنید.
البته خیلی از مواقع ممکنه با تضاد بین نظرات کارشناسان سئو توی مطالب مواجه بشید، توی این مواقع همیشه به اسناد گوگل رجوع کنید و حواستون باشه که هدف نهایی سئو بهبود تجربه کاربری و برطرف کردن نیازهای کاربر هست، پس هیچ موقع سمت تکنیک های کلاه سیاه نرید.
منابع آموزشی سئو:
خوندن کتاب و منابع معتبر مرتبط با سئو کمک میکنه تا بینش بهتری درباره فرایند های سئو داشته باشید،به عنوان مثال میتونید از سایت های معتبری مثل search engine journal و یا search engine land استفاده کنید
دنبال کورسها و آموزشهای آنلاین سئو بگردید، کلی سایت ایرانی و خارجی برای آموزش سئو وجود داره ولی حتما سعی کنید که از مطالب برترین اساتید سئو استفاده کنید که همیشه بروز هستن، چرا که سئو کار ها هر روز شاهد تغییر الگوریتم های گوگل هستن و شما هم باید همگام با تغییرات پیش برید.
آزمایش و تجربه:
برای خودتون یه سایت شخصی راه اندازی کنید و تمامی آموزش هایی که دیدید رو حتما بصورت عملی پیاده سازی کنید، خیلی از کارفرما ها چه ایرانی و چه خارجی از کارشناس سئو انتظار دارن که سایت خودشون رو داشته باشن و کارهای سئو رو انجام داده باشن.
استفاده از ابزارهای سئو:
آشنایی با ابزارهای سئو مثل Google Analytics، Google Search Console، و ابزارهای مربوط به تحلیل و آنالیز سایت و تحقیق کلمات کلیدی از واجبات هر کارشناس سئو هست.
مهترین ابزارهایی سئو که باید آشنا بشید :
Ahref
Moz
semrush
kwfinder
ubersuggest
google keyword planner
عضویت در کانال های آموزش سئو:
عضویت توی انجمنها و گروههای سئو خیلی کمک میکنه که علاوه بر پیدا کردن جواب سوالاتتون با شرکت کردن توی بحثها و پرسش و پاسخهای مرتبط با سئو سطح خودتون رو محک بزنید
آموزش مهارتهای فنی سئو:
کارشناس های سئو قرار نیست که حتما برنامه نویسی سایت رو بصورت کامل یاد بگیرن ولی با آموزش مهارتهای فنی مثل HTML، CSS، JavaScript و زبانهای برنامه نویسی متداول توی طراحی سایت میتونید درک بهتری از ساختار وبسایت داشته باشید و درصورت وجود باگ توی سایت بتونید اون موارد رو گزارش بدید و مشکلات سئو رو حل کنید.
شما برای اینکه به سطح بالایی از تبحر برسید و وارد حوزه سئو تکنیکال بشید لازمه که از نظر فنی متوجه ساختار کدنویسی سایت باشید، چراکه طبیعتا سئو سایت تک صفحهای با صفحه چند زبانه، سئو سایت وردپرسی با سئو سایت
آموزش اصول بهینهسازی محتوا:
سئو محتوا رو جدی بگیرید چرا که هدف اصلی کارشناس سئو باید ارائه محتوای مناسب کاربرا باشه به همین جهت با آموزش اصول نوشتن محتوا و بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو میتونید ترافیک بیشتری رو جذب کنید.
توی همین فرایند باید تکنیک های تحقیق کلمات کلیدی رو انجام داده باشید و با اضافه کردن کلمات کلیدی مرتبط که کاربر دنبالش هست و بیشترین جستجو رو داره ترافیک بیشتری رو به سایتتون اضافه کنید.
تحلیل و گزارشدهی سئو:
گزارش گیری و گزارش دهی از فرایند سئو همیشه جزو وظایف کارشناس سئو بوده و شما باید بتونید با بررسی وضعیت سایت و ارائه گزارش سئو به کارفرما بتونید روند پیشرفت کارها رو بصورت کامل و شفاف ارائه بدید.
مانیتورینگ تغییرات الگوریتمها:
دنبال کردن تغییرات الگوریتمهای موتورهای جستجو و تاثیراتی که روی رتبهبندی وبسایتها داشته بهتون یه دید کامل تری از درستی استراتژی سئوتون میده.
شروع به کار سئو:
حالا با طی کردن گام هایی که خدمتتون معرفی کردیم میتونید شروع کنید پروژه های کوچیک سئو بگیرید و با تست و تجربه، مهارت های خودتون رو افزایش بدید،یادتون باشه که سئو یک علم پویاست و باید همیشه تلاش کنید تا خودتون رو به روز نگه دارید.
باید به درنظر داشته باشید که یادگیری سئو زمان میبره و مثل هر مهارت دیگهای نیاز به تمرین و ممارست وجود داره، پس دلسرد نشید به کسب مهارت های بیشتر بپردازید.
پرتقاضاترین خدمات سئو
پرتقاضاترین خدمات سئو ممکنه نسبت به زمان تغییر کنه، اما معمولاً درخواستهای زیر به عنوان مهمترین خدمات سئو شناخته میشن:
سئو داخلی (On-Page SEO):
– تحلیل و بهبود واژهکلیدی.
– بهینهسازی عنوانها، توضیحات متا، و ساختار محتوا.
– بهبود کیفیت و اصالت محتوا.
لینک سازی (Link Building):
– لینک سازی خارجی با کیفیت از وبسایتهای دیگه به جهت افزایش اعتبار صفحات (آف پیچ off-page سئو)
– لینک سازی داخلی برای اینکه کاربر رو به صفحات داخلی متناظر هدایت کنیم
بهبود سرعت و بهرهوری وبسایت و تکنیکال سئو ( Page Speed and Performance Optimization):
– بهینهسازی تصاویر و ویدیو سایت
– بهبود زمان بارگذاری صفحات
– بهینه سازی فایل های سایت
بهینهسازی تجربه کاربری (User Experience Optimization):
– بهینهسازی وبسایت برای نسخه های مختلف – ریسپانسیو سایت (دسکتاپ و موبایل).
– بهبود طراحی کاربری
بهبود نتایج محلی (Local SEO):
– بهینهسازی برای نتایج جستجوی محلی (برای کسبوکارهای محلی).
– تعریف و بهروزرسانی صفحه Google My Business.
تحلیل و گزارشدهی سئو (SEO Analytics and Reporting):
– مانیتورینگ عملکرد وبسایت از طریق ابزارهای تجزیه و تحلیل.
– ارائه گزارشهای تحلیلی به مشتریان در مورد رشد و بهبود نتایج سئو.
استراتژی محتوا برای سئو (Content Strategy):
– تدوین استراتژی محتوا به منظور جذب ترافیک و مشتریان.
– تولید محتوای متنی، تصویری و ویدیویی با کیفیت.
بهبود وبسایت برای جستجوی صدا (Voice Search Optimization):
بهینهسازی وبسایت برای جستجوهایی که کاربر با استفاده از صدا انجام میده که توسط دستگاههای هوش مصنوعی مانند Siri و Google Assistant انجام میشه.
توجه داشته باشید که نیازهای سئو متناسب با نوع وبسایت و هدف کسبوکار ممکن است متفاوت باشه. برای کسب موفقیت توی حوزه سئو بین المللی، سئو کارها باید به تغییرات در الگوریتمهای موتورهای جستجو و ترندهای بازار توجه کنید.